Alhamdulillah, sebentar tadi kami menerima kunjungan daripada 2 bakal pengantin comel. Yang dara bernama Izwar binti Razali dan yang teruna, masyaAllah terlupa nak jot particulars dia. Berhajat nak menyewa baju. Saya mensyorkan agar mengambil sewa pelamin bertunang siap dengan backdrop. Takpa murah, yang penting rakan-rakan perlu ada dalam nak berbisnes ni. Tak bolehla semua nak Lone Ranger. Terima kasih jugak buat kawan lama saya iaitu Noraida binti Azizuddin sebab rekemenkan kawannya pada kami. Cayalah Aida, anak kor pon comel. Takper takde kenangan berkahwin, yang penting kau bahagia sekarang betul tak? Jangan marah nama korang dalam blog nie, hehehe
Monday, November 9, 2009
Rakan biar seribu, musuh jangan la dicari
Alhamdulillah, sebentar tadi kami menerima kunjungan daripada 2 bakal pengantin comel. Yang dara bernama Izwar binti Razali dan yang teruna, masyaAllah terlupa nak jot particulars dia. Berhajat nak menyewa baju. Saya mensyorkan agar mengambil sewa pelamin bertunang siap dengan backdrop. Takpa murah, yang penting rakan-rakan perlu ada dalam nak berbisnes ni. Tak bolehla semua nak Lone Ranger. Terima kasih jugak buat kawan lama saya iaitu Noraida binti Azizuddin sebab rekemenkan kawannya pada kami. Cayalah Aida, anak kor pon comel. Takper takde kenangan berkahwin, yang penting kau bahagia sekarang betul tak? Jangan marah nama korang dalam blog nie, hehehe
Sunday, November 8, 2009
Dah dekat dah
Well, as we progressed, Lily has been going on errands to do makeup. Recently we went to Jerantut to meet Sally. Learn a few trick of the trades about makeup. In fact, this next Saturday, which is on the 14th I believe, she's going to another makeup training at Hotel Putra, Jalan Tun Razak. Her first training was somewhere in TAR in Bright Sail
Friday, October 9, 2009
2nd customer!
Alhamdulillah dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih, we got our 2nd customer. The cute couples are Ina and Zack..thanks guys..wedding date is on the 22nd of November 2009. Actually lama dah dapat contract nie, tapi coz of busy tak sempat nak post in the blog..their pic?..will post up later.. so..what are we going to do today..yup gonna go to TAR and search for some stuff to prepare for the wedding..BIG QUESTION IS..SHOULD WE BUY A DIGICAM OR NOT....what has been completed so far are baju for the both of them..the rest is in progress..
Friday, August 21, 2009
Ramadan oh Ramadan
Well...its finally arrived...Ramadan Al Mubarak...fast we shall...insyaAllah we shall be glorious ...today woke up..had my sahur..emm..rasa macam clueless jer time puasa kali ini..why ek?..bored?..not really, tak tahu kenapa...not to say tired..entahler..its still very early in the morning...morning mood swings?..mak aii ...hopefully i dont catch one of those..but the question still remains..why?
Sunday, August 16, 2009
Van oh Van
today i went to Rusdin's place...oh ya terlupa beritau saya ada beli van ford econovan...well my wife's RM to be exact...well..actually we had to..sebab susah nak angkat barang kalau takde van..if u browse tru the blog u'll see our first customer kan?..the one in the red dress...kitaorang pergi sana bawak AD RESORT mak saya...aduhaii..penuhh barang,...tu baru set pelamin kecik tu..belom besau lagi..back to Rusdin...what a guy...i thwat he was the one to be high tempered..mak aii are we langit n bumi..it seems that little fatty old me is worse than him...teruk la aku nie..
sabor sabor...Din..a good fried..wired my van for FREE..if i go the the acc. shops..i think it will cost no lesser than RM 60...3 hours work..FREE...my friend Din...what a guy..
Thursday, August 6, 2009
Adakalanya..
Soalan cepu emas yang dok bermain difikiran...berapa lama aku nak kerja makan gaji..a few of my friends have already made it in the biz world...Alhamdulillah..i'm starting this part timely...being a new kid on the block...or should i say an somewhat 'mature' man in the block have certainly opened up a new page in my life...
Sunday, August 2, 2009
Duit oh Duit
Hmm baru-baru nie aku terjumpa dengan seorang kawan lama di masjid..well..aku rasa he is so much more successful than me but more down to earth and very low profile. Works in Oil and Gas Company and has been travelling the world..In a way I envy him even though we try to coax ourselves lain orang lain rezeki...You guys know how much these peeps are earning..six figures....it comes with the job I guess....wouldnt it be nice if I can earn as much..? My dreams are not mine but more towards my family...a patch of land, some goats to play around with...vegetations...a welding set for dad...going to Hajj with me family...at least if I can earn as much..these dreams are not mere dreams anymore...but past tense reality...but patience is a virtue..so what do I want for myself?....
A steady sword in hand.., ready for battle...the time is near ...
A steady sword in hand.., ready for battle...the time is near ...
Jangan Mencari Bala
Kalau bala dicari, balalah yang dapat..kalau rezeki dicari, insyaAllah rezekilah yang dapat
Saturday, August 1, 2009
Subscribe to:
Posts (Atom)
